Τετάρτη 18 Μαρτίου 2009

Φόβος και τρόμος στην παλιά Λευκωσία

Σε εικόνες αναρχίας και χάους παραπέμπουν οι περιγραφές κατοίκων της παλιάς Λευκωσίας. Μιλούν για τους αλλοδαπούς και υποστηρίζουν ότι έφθασαν στο σημείο να φοβούνται να κυκλοφορούν τα βράδια, επειδή οι δρόμοι είναι γεμάτοι από μεθυσμένους αλλοδαπούς.

Φόβος και τρόμος κατάντησαν οι αλλοδαποί για τους κατοίκους και τους ιδιοκτήτες καταστημάτων στην περιοχή της παλιάς Λευκωσίας και όχι μόνο. «Να φύγουν, δεν γίνεται να φοβόμαστε εμείς στον τόπο μας επειδή αυτοί ήρθαν εδώ να το παίξουν νταήδες», είπε φανερά εκνευρισμένος ένας ηλικιωμένος πολίτης, που ζει εδώ και χρόνια σε πάροδο της Λήδρας. Ειδικά τις βραδινές ώρες σχεδόν κανένας Κύπριος δεν μετακινείται σε δρόμους που συχνάζουν αλλοδαποί, αφού, όπως οι ίδιοι αναφέρουν στη «Σ», φοβούνται επειδή «οι ξένοι διακινούνται μεθυσμένοι».Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν οι δηλώσεις που έκαναν κάτοικοι της εντός των τειχών Λευκωσίας, όταν κλήθηκαν από τη «Σ» να μιλήσουν για τους αλλοδαπούς γείτονές τους και για τη συμπεριφορά τους.

Αλουπός Χριστοδουλίδης
«Να μην αφήσουν κανέναν αλλοδαπό στο νησί. Όλα τα κακά που ήρθαν στην Κύπρο είναι από αυτούς. Σε κλοπές τραπεζών, χρυσοχοείων κτλ. πάντα πιάνουν τελικά αλλοδαπό. Εδώ μόνο μαύροι υπάρχουν. Αναγκάζεσαι από τις 5 το απόγευμα να κλείνεις το κατάστημά σου, γιατί μπορεί να μπουν με ένα μαχαίρι και να σε απειλήσουν. Εκεί τι θα κάνεις; Μπορεί σαν περπατάς να σου κλέψει την τσάντα και να σε μαχαιρώσει. Υπάρχουν συνέχεια τέτοια. Αν ο Κύπριος ήταν έξυπνος, δεν θα άφηνε κανέναν να πατήσει στο νησί και να μας παίρνει και τη δουλειά παράνομα. Αν ήταν προκομμένοι, θα τους ήθελα, αλλά δεν γίνεται π.χ. να βλέπω τις Κινέζες να γυρίζουν στο δρόμο, τάχα ότι πουλούν λαχεία, και να θέλουν άλλα...».

Γιώργος Χριστοδουλίδης
«Δεν φοβάμαι μόνο, τρέμω και όχι μόνο στο μαγαζί μου αλλά και στο σπίτι μου, μένω Παλουριώτισσα. Αν και νοικιάζουν ένα σπίτι δύο άτομα, τελικά μένουν δώδεκα, δεν ξέρω πού πέφτουν και τι κάνουν. Τη νύχτα πάνε και έρχονται φωνάζοντας. Μπήκαν στην αυλή μου και μου έκλεψαν μπουκάλες με γκάζι και σαν να μην έφτανε αυτό, έκοψαν από το λάστιχό μου και πήραν τα ρολόγια που υπήρχαν πάνω. Περισσότερο φοβάμαι για κλοπές. Είμαι φιλήσυχος άνθρωπος, δεν φοβάμαι κάτι άλλο. Φυσικά, νύχτα δεν βγαίνω, δεν πάω πουθενά, μετά της εννέα δεν με πείθεις να βγω».

Μάρκος Πέτρου
«Θέλω να φύγουν οι αλλοδαποί ειδικά από την παλιά Λευκωσία, που έχει χαλάσει πολύ. Άμα είναι πολλοί αλλοδαποί μαζί είναι επικίνδυνοι, αλλιώς ένας μόνος του δεν θα κάνει κάτι. Μια κοπέλα δεν θα την συμβούλευα να περπατήσει μόνη της τη νύχτα, αφού υπάρχουν εδώ αρκετοί Ρωσοπόντιοι, πίνουν, μεθούν, τσακώνονται. Αν τους πειράξεις, τραβούν και μαχαίρια».

Αντώνης Ιωάννου
«Έχουμε γεμίσει αλλοδαπούς στην περιοχή μας. Αυτό που θα θέλαμε είναι να μείνουν εδώ μόνο αυτοί που έχουν άδεια, οι παράνομοι να φύγουν. Τσακωμοί και τρομοκρατία δεν υπάρχει, αλλά μεθυσμένους βλέπεις αρκετούς. Πολλές φορές είναι επικίνδυνοι, ειδικά αν τους φοβηθείς. Αν δεν τους φοβηθείς, σε φοβάται εκείνος. Αν κυκλοφορήσεις νύχτα, υπάρχουν μεθυσμένοι και υπάρχουν και οι νταήδες που μπορεί να μην έχουν πιει αλλά θέλουν να φαίνονται ότι είναι της νύχτας. Μόνο να τους δεις αυτούς, τους φοβάσαι. Εγώ μένω ως αργά στο κατάστημα αλλά έχω τις επιφυλάξεις μου».

Αγγελική Κυριακίδου
«Εγώ δεν φοβάμαι καθόλου τους αλλοδαπούς. Έχω το αυτοκίνητό μου και τα απαραίτητα ν' αντεπεξέλθω αν γίνει κάτι. Δεν νομίζω να με χτυπήσει κανείς. Μπορεί να σπάσουν, όμως, καμιά κλειδαριά και να μπουν στο σπίτι. Αν γίνει αυτό, δεν ξέρω καν πώς θα αντιδράσω. Σημαντικό πρόβλημα των αλλοδαπών είναι ότι είναι ακάθαρτοι. Η γειτονιά που μένω κατάντησε σκουπιδότοπος, πετάνε τα πάντα οπουδήποτε. Εκτός από αυτό είναι αγενείς. Δεν έχουν την καλοσύνη ούτε καν να σε καλημερίσουν».

Δημητράκης Αντωνίου
«Είναι πολύ απομονωμένοι. Ευτυχώς δεν δημιουργούνται προβλήματα από αυτούς, είναι ήσυχοι. Απλώς δεν είναι καθαρός κόσμος. Αφήνουν παντού σκουπίδια. Την κόρη μου, τη γυναίκα μου, δεν θα τους έλεγα να μην περπατήσουν στα δρομάκια εδώ νύχτα, αλλά τι να έρθουν να κάνουν εδώ; Αφού δεν έχει τίποτα. Δεν τους έχω εμπιστοσύνη, δεν μου έκαναν κάτι, αλλά είναι αλλοδαποί, δεν τους ξέρω».

Πόπη Αλεξάνδρου
«Μέχρι την ώρα που μένω εδώ, όλα είναι ήσυχα, δεν βλέπω τίποτα. Αν έπρεπε να έρθω νύχτα, θα φοβόμουνα να έρθω, έχει παρά πολλούς, ειδικά το βράδυ. Μετά τις 4-4.30 το απόγευμα δεν έχει καμία κίνηση εδώ εκτός από αλλοδαπούς. Μπορεί να έρθει κάποιος να μου κλέψει π.χ. μια τσάντα, κάτι, αυτό το σκέφτομαι και έτσι συνήθως κάποιος υπάρχει μαζί μου. Μπορεί κάτι να γίνει, δεν ξέρω. Φυσικά δεν φοβάμαι μόνο τους αλλοδαπούς, έχει και Κύπριους που μπορεί να σου κάνουν κακό».

Λάκης Παφίτης
«Είμαι κατά των αλλοδαπών. Οι περισσότεροι είναι επικίνδυνοι. Είναι ικανοί να κλέψουν, να σε χτυπήσουν, μέχρι να κάνουν το χειρότερο. Κυκλοφορούν άνθρωποι που δεν πρέπει να τους έχεις εμπιστοσύνη στο δρόμο, άρα δεν θα συμβούλευα γυναίκες να κυκλοφορούν μόνες στο δρόμο. Συνήθως, οι αλλοδαποί οδηγούν παλιά αυτοκίνητα επικίνδυνα. Το πρώτο τους πρόβλημα, το πιο σημαντικό, είναι το μεθύσι. Τους φοβόμαστε τους αλλοδαπούς, ακούγονται τόσα και τόσα. Τουλάχιστον να μπορούσαμε να διαλέξουμε κάποιους να ήταν νόμιμοι».

Βαθούλα Ρωσίδου
«Εδώ που δουλεύουμε υπάρχουν προβλήματα. Εκεί που μένω, όχι. Υπάρχει κάποιος φόβος… Περπατούν σε ομάδες και αν μπουν στο κατάστημα πρέπει να τους επιβλέπεις, επειδή κάθεται π.χ. ο ένας εδώ, οι άλλοι στη βιτρίνα, δεν ξέρεις τι γίνεται. Φοβάμαι για κλοπή περισσότερο. Έχουμε πολύ διαφορετική κουλτούρα, χωρίς να είμαι ρατσίστρια. Δεν γίνεται να φτύνουν έξω από τη βιτρίνα μου, μπροστά στα πόδια μου. Βλέποντας τη συμπεριφορά τους και μόνο νιώθεις φοβία, φέρονται παράξενα. Πρέπει να γίνεται αστυνόμευση κάθε νύχτα, έχει πολλά που πρέπει η Αστυνομία να δει».

SIGMALIVE

Οι μαρτυρίες αυτές έρχονται απλώς να επιβεβειώσουν την άθλια κατάσταση στην παλιά πόλη της Λευκωσίας. Η περιοχή έχει μετατραπεί σε αφρικανοασιατική επαρχία και οι Έλληνες σπανίζουν. Οι λόγοι που μετέτρεψαν ειδικά τη συγκεκριμένη περιόχή σε γκέτο αλλοδαπών είναι αρκετοί και χρίζουν βαθιάς ανάλυσης (θα επανέλθουμε με το θέμα της μετανάστευσης). Τα πλήγματα που δέχεται η ιδιαίτερη μας Πατρίδα είναι πολυμετωπικά και ένα από αυτά είναι η μετανάστευση.


ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ!